1 Temmuz 2013 Pazartesi

Çilekli Kek


Selamlarrrr...

Haziran ayını da bitirdik. Temmuza Merhaba. Çok fazla arayı uzatmadan kısacık bir tarif paylaşıp kaçayım dedim :)

Evde yenilememiş olan çilekler ne yapılır hanımlar? Ben çilekli kek yapayım dedim. Birde kakaolu olursa nasıl olur acaba dedim vee buyrunn :) İçinde çilek varmış gibi gözükmüyor dimi? :)

 
 



Malzemeler,

  • 3 yumurta,
  • 1 su bardağı toz şeker,
  • yarım su bardağı zeytinyağı,
  • 1,5 su bardağı püre haline getirilmiş çilek
  • 1 adet kabartma tozu,
  • 1 adet vanilya,
  • kakao,
  • istediğiniz kadar fındık,
  • katı olmamak şartıyla, akıcı kıvamda olacak kadar un ( unu her zaman göz kararı ekliyorum.
Yapılışı,

Bir kaba oda sıcaklığındaki yumurtaları kırıyoruz. Toz şekeri ilave ediyoruz. Krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Bu aşama çok önemli :) Daha sonra püre halindeki çilek, zeytinyağını ekliyip, kaşık yardımıyla karıştırıyoruz. Kakao, kabartma tozu, vanilya ve unu ekliyoruz. Akıcı kıvamdaki keki, önce margarinleyip daha sonra un serptiğimiz borcama ekliyoruz. Bu kısımda önemli yapışmadan kalıptan çıkıyor. Fındıkları da üstüne serpip 170 derecelik fırına veriyoruz. Kek hamuru kabardıktan sonra fırını 150 dereceye alıp pişmeye bırakıyoruz. Fırının kapağını sürekli açmamaya özen gösterirseniz, kekin kabarmasını engellememiş olursunuz.
 
Şimdilik bu kadar, İyi haftalarr dileğiyle :)






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate