12 Haziran 2013 Çarşamba

Tahinli Yufka Sarması

Merhabalar,
Ülkemin gündemi yoğun. Herkes gibi bu durum benimde canımı çok sıkıyor. İnşallah bir an önce herşey olumlu bir şekilde sonuçlanır.
Bugün sizinle ne paylaşacağım? Farkında olmadan bloğumda yemek tariflerini daha fazla paylaştığımı fark ettim. Henüz bu çalışmalar amatör emin olabilirsiniz. Perşembe günü misafirlerim var, çalışınca bir kaç gün öncesinden birşeyleri planlamak gerekiyor. Soğudukça daha lezzetli olduğundan dün akşam tahinli yufka sarmasını yaptım. Ancak üzgünüm yaparken ki fotolarını çekecek kadar zamanım yoktu. O yüzden son halini paylaşıyorum sizlerle.

Malzemeler,
  • 4 adet yufka
  • 400 gr tahin
  • 12 yemek kaşığı toz şeker (yarım yufkaya 1-1,5 yemek kaşığı toz şeker serptim)
  • İstediğiniz ölçüde ceviz veya fındık
  • Yufkaları önceden nemlendirmek için su ve sıvıyağı gezdirdim.
  • Üzerine 2 yumurta ve beyaz susam
         Ölçülerle ilgili bazı şeyleri göz kararı yapıyorum. Annemden kalma :)

 

          Yapılışı,
Yufkaları ikiye kestim. Önce su ve zeytinyağı serptim. Göz kararı aşağı yukarı 2-2,5 yemek kaşığı kadar tahin sürdüm. Çok tatlı olmasını istemediğim için 1-1,5 yemek kaşığı toz şeker gezdirdim. Tabi ki babamın tabiriyle herşeye yakışan rondoda ufalanan fındıkları da serpip rulo şeklinde sardım. Tepsiye dolama börek şeklinde bu şekilde yaptım. Üzerine 2 yumurtayı sürüp, beyaz susamlada süsledikten sonra önceden ısıtlmış 170 derece fırında kızarıncaya kadar pişirdim. Fırından çıkardıktan sonra üzerine nemli bir bez örtüp soğumaya bıraktım. Soğuma işlemi de gerçekleştikten sonra makas yardımı ile kesip dilimledim. Siz isterseniz şekersiz gelirse üzerine toz şeker serpebilirsiniz.Ayrıca rulo şeklinde yapıp dilimleyerek de tepsiye yerleştirebilirsiniz. Ancak ben tahin akıp tepsiye yapışır diye göze alamadım. Afiyet olsun.
Selamlar, sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate