17 Eylül 2013 Salı

Yulaf Kepek Ekmeği




Dukan diyetine başladığımdan burada bahsetmiştim. Oldukça profesyonel siteler mevcut. Ben daha çok Dukan Diyet Tariflerimi okudum. Bilenler bilir ilk olarak ekmekten başlamak gerekiyor. Ekmek 1 hafta boyunca size yeterli olur. İlk kez yapmış olmama rağmen bu kadar lezzetli olabileceğini düşünmemiştim açıkçası :) Benim dışımda tadına bakanlarda çok beğendiler :) (mütevazi olamayacağım :)

Ehh tadı güzel olunca bende hemen paylaşmak istedim.

Kekin sıcak olarak fotoğrafını çektiğim için parlak çıkmış, yağlı olmadı merak etmeyin :)



Malzemeler

  • 3 yumurta (oda sıcaklığında olmalı)
  • 1 tatlı kaşığı instant maya,
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu,
  • 4,5 yemek kaşığı light süt,
  • 1,5 yemek kaşığı yoğurt
  • 7 yemek kaşığı yulaf kepeği
  • yarım çay kaşığı tuz,
  • isteğe göre baharat çeşitleri
  • taze dereotu
Yapılışı

Yumurtaları bir kapta iyice köpürene kadar çırpıyoruz. Daha sonra diğer malzemeleri ekliyoruz. 10 dakika kadar bekletiyoruz. Çok katı bir kıvamı olmuyor. 
Yapışmaması için çok ince bir tabaka halinde margarini kalıba sürüyoruz. Üzerine yulaf kepeğini serpiyoruz. Kalıba aldığımız hamuru, 200 derecelik fırına veriyoruz. Kek kabarmaya başladıktan sonra 150 dereceye düşürüp, pişirmeye devam ediyoruz. Pişen kekin üzerine nemli bir bez örtüp soğumaya bırakıyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate