25 Şubat 2010 Perşembe

Annem'den Lokma


Dün eve bir geldim, annem gene bir hazırlık yapmış. Aslına bakarsanız yapmasını da istemiyorum, çünkü dayanamayıp yiyorum :P
Ben pek birşey yapmadım aslında, Annem kızarttı, bense şerbete aldım.
İlk denemesine rağmen gayet başarılıydı, bende bloguma eklemek için resmiyle tarifini kaptım :)
Malzemeler


  • 2 su bardağı ılık su
  • yarım paket yaş maya
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • alabildiği kadar su

Şerbeti İçin

  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su

Mayanın çözülmesi için su ile bir kapa alıp eziyorsunuz. Daha sonra yumurta, şeker ve tuzu ekleyerek karıştırıyorsunuz. Akıcı bir kıvamda olacak şekilde unu ilave ediyorsunuz. Hamuru bu şekilde mayalanması için sıcak bir ortamda 1-1,5 saat beklemeye alıyorsunuz.

Diğer taraftan şerbeti için su ve şekeri kaynatıp, soğumaya bırakıyorsunuz. Kızgın yağda fındıktan biraz büyük şekilde kaşık yardımıyla hamuru kızartıp, yağdan süzerek, soğumuş olan şerbete alıyoruz ve şerbetten de süzerek, servis tabağında afiyetle yiyoruz.

(bu şekilde kızarmış hamur tatlılarını pek tercih etmiyorum ama Annem yapınca başka :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate